Versenyeztetés létrehozása
A versenyeztetés segítségével a levél kiküldése előtt tesztelheted annak hatékonyságát. Készíthetsz két különböző levelet, amikben más lehet a cím, a tárgy, az ajánlat nagysága vagy akár csak a fotók. A versenyeztetés segítségével meg fogod tudni, hogy melyikre reagáltak az olvasók pozitívabban, ezzel sokkal hatékonyabb lehet az e-mail marketinged.
Miután létrehoztad a két levél változatot, első lépésben megadhatod a versenyeztetés nevét. Ezt az olvasók nem látják, csak arra szolgál, hogy azonosítani tudd később.
Ez alatt a legördülő listából a már elkészített leveleidből ki tudod választani azt a két levelet, amelyeket versenyeztetni szeretnél egymással.
A csúszka segítségével pedig beállíthatod, hogy az olvasóid közül mennyi vegyen részt a versenyben. A kiválasztott olvasók között 50-50%-ban szétosztva fognak a levelek kimenni, véletlenszerű elosztásban.
Ez úgy működik, hogy ha mondjuk a csoportban 5.000 olvasó van akkor a csúszka is egészen 5.000-ig elcsúsztatható. Nem érdemes az egész csoportot kiválasztani, egy kissebb csoport esetén is mérhető, hogy melyik levél a hatékonyabb. A fennmaradó olvasóknak pedig majd a sikeresebb levelet küldheted.
Verseny beállítások
A beállítások elején megadhatod, hogy mi alapján döntse el a rendszer, hogy melyik levél volt sikeresebb. Kiválaszthatod azt, hogy amelyiket többen olvasták, vagy azt, hogy amelyikben többen kattintanak valamelyik akció linkre.
Ha az olvasást választod, akkor értelemszerűen az nyer, amelyiket többen olvasnak, ha pedig a második lehetőséget, akkor azt nézi a szoftver, hogy a levélben szereplő akció linkre mennyien kattintottak.
Az akció linkekkel kombinált levéllel nagyon hatékony és pontos kampányt tudsz készíteni!
Ezután megadhatod a versenyeztetés kezdő és záró dátumát. Ez azt jelenti, hogy bár a versenyeztetés azonnal elindul majd a mentéskor, de a mérés csak a megadott intervallumon belül történik majd. Tehát ha most küldöd ki a versenyeztetett leveleket de csak három nap múlva lép érvénybe a mérés egy hétig, akkor a most következő három napban még nem mér a szoftver. Időhöz kötött akciók esetében lehet nagy segítség ez a funkció.
Végül megadhatod, hogy a verseny végeztével mit tegyen a szoftver.
Ha csak az eredményre vagy kíváncsi, akkor válaszd a csak mentse el az adatokat a statisztikába pontot. Ekkor a verseny után láthatod az eredményt, a versenyen kívüli olvasók pedig nem kapják meg egyik levelet sem. De természetesen később egy kattintással elküldheted a maradék olvasónak a nyertes levelet.
Ha pedig azt állítod be, hogy küldje ki a nyertes levelet a maradék olvasónak, akkor a verseny lezárását követően a szoftver automatikusan elküldi a versenyből kimaradt olvasóknak a nyertes levelet.
Ha mindent beállítottál, kattints a VERSENYEZTETÉS INDÍTÁSA gombra és indul a mérés.