Mikor öli meg a Facebook az e-mail marketinget?

Mikor öli meg a Facebook az e-mail marketinget?

Biztos Te is hallottad már (vagy esetleg tartasz is tőle egy kicsit), hogy befellegzett az e-mail kampányok sikerének. Meg hogy az e-mail marketing alapvetően halálán van, mert a közösségi média lenyom mindent.

Meg kell nyugtatnunk több év tapasztalata után, hogy ez még mindig nincs így.

A Facebook használata – bár ingyenes -, ha céges oldalad van, nem vágják hozzád a vásárlókat a két szép szemedért.

Manapság már minden posztot meg kell hirdetni, hogy a Facebook meg is mutassa a követőidnek. És ebből maximum csak like-jaid meg hozzászólásaid lesznek, de vevőid nem. Az érdeklődők elérhetőségei nem kerülnek a Te kezedbe. Nem lesz saját listád, amit bármikor előhúzhatsz.

Ezzel szemben az e-mail marketing…

  • olcsó (ha a Webgalambot használod, akkor a szoftver megtérülése után például már mindig ingyen reklámozol, mert nincsenek levélküldési díjak)
  • pontosan mérhető, valós és azonnali eredményeket mutat
  • szinte teljes biztonsággal célba talál (oké, mondjuk a hibás e-mail címek, megtelt postafiókok kivételével, de még így is pontosabb, mint a Facebook)
  • saját lista építését teszi lehetővé, nem mások kezében vannak a vásárlóid, így bármikor elérheted, mozdíthatod őket.
  • a Te kezedben van, nem úgy, mint a Facebook, ahol mindig történik valami változás a használatban és ezáltal a piacod elérésében
  • személyesebb, névre szólóbb, amit a vevőid is jobban értékelnek

Persze, nem azt mondjuk, hogy a Facebook semmire nem való. Igenis fontos szerepet tölthet be egy vállalkozás életében és jó eszköz lehet egy-egy dologra. DE…

…nem elég a Facebookot használnod!

Az igazán sikeres hazai kis- és középvállalatok, de még a multik is a mai napig használják és profitálnak az e-mail marketingből. Csak kérdezd meg őket. Sőt, a legtöbben arra használják a közösségi médiát, hogy feliratkozókat gyűjtsenek a hírlevél listájukra. Na, arra például remek. De onnantól az e-mail marketingé a szerep.

Még mindig vannak jobbnál jobb hírlevelek. Még mindig megnyitják az emberek és még mindig vásárolnak a hatásukra.

És még mindig ez a legolcsóbb és egyben leghatékonyabb online marketing eszköz, ami létezik. Ne mondj le róla! Hidd el, ez sokkal erősebb kapocs a vevőiddel.

Ha ügyes vagy, akkor összekötöd a közösségi médiát az e-mail marketinggel!

Bizony, mi magunk is rengeteget köszönhetünk a Facebooknak! Remek dolog: amióta aktívan használjuk, a Webgalamb feliratkozóit megsokszoroztuk, de más kampányok esetén nem ritka a napi több ezres feliratkozó elérése sem! (És kb. ezerszer olcsóbban, mint ha ezt egyéb eszközökkel próbálnánk meg.)

De fontos, hogy a Facebook önmagában nem igazán eszköz – hanem felület az eszköznek. A Facebook követőket hoz – míg az e-mail marketing konkrétan pénzt. És ezt a kettőt nem szabad összekeverni!

Persze, a Facebook követők egy részét pénzzé lehet konvertálni, de az e-mail címlista még mindig százszor hatékonyabb marad. Én személy szerint nem adnék oda egy ötezres saját gyűjtésű e-mail címlistát ötszázezer követőért. Te se tedd!

Ne elégedj meg a követőkkel, a Facebook hirdetésekkel! Saját LISTÁT, saját e-mail KAMPÁNYOKAT építs azokból, akik nem csak “követnek”, de bizalommal megadták neked az adataikat és elkötelezték magukat melletted!

Itt van hozzá a Webgalamb, mint eszköz. Próbáld ki 30 napig ingyen, kötelezettségek nélkül, és győződj meg róla magad! >>


Iratkozz fel értesítőnkre és üzenetet kapsz új bejegyzéseinkről:




10 hozzászólás (szólj hozzá te is)


    Bökönyi Norbert http://www.emailcimlista.hu

    Sziasztok!

    Bizony!

    Az email adatbázis ereje még jó pár éven keresztül éreztetni fogja jótékony hatását. Tény az is, hogy a Facebook mellett nem lehet elmenni! Már ha hatékonyan szeretnél fejlődni a vállalkozásoddal…

    A hírlevél küldés nélkül viszont egy remek eszközt hagysz ki az online marketingedből. A legnagyobb probléma szerintem, hogy sokan már lemondtak róla vagy egyáltalán nem is kezdték el használni a hírlevelekben rejlő erőt.

    Pedig az email címlista nélkül nem lehet költséghatékonyan fennmaradni… Így van a Facebook oldaladon, üzleti oldaladon semmi sem a te tulajdonod!

    A dedikáltan magadnak épített vagy partnerrel épített bázis viszont igen!

    Alapvetően a cikkben az tetszett a legjobban, hogy mindkettőt kell használni, mert én is ezt tapasztalom!

    Üdv:

    Bökönyi Norbert

    Animato

    Érdekes cikk, régóta tervezem kipróbálni az email marketinget, ezek után már tényleg meg fogom tenni.

    Nagy Enikő

    Úgy tudom van nektek facebook alkalmazásotok a hírlevél feliratkozáshoz. Régebben írtatok róla, de nem találom sehol. Ez megvan még?

    Webgalamb http://www.webgalamb.hu

    Igen, jól emlékszel Enikő. Megvan még, megtalálod a http://wgx.hu weboldalon.

    Nagy Enikő

    Köszönöm a gyors választ! Még egy kérdésem lenne. 🙂 Tudom ezt az alkalmazést valahogy a privát profilomhoz is használni? A lista nem adja ki, de talán van rá valamiképp lehetőség.

    Webgalamb http://www.webgalamb.hu

    Sajnos nem, ezt az extra lapot csak a Facebook oldaladhoz tudod létrehozni. Viszont ha több oldalad van, akkor mindegyikhez különbözőt tehetsz fel, akár úgy, hogy más-más csoportba gyűjti neked a feliratkozókat.

    Rádler György http://radlerepitesziroda.hu

    Kipróbáltam a facebook feliratkozás alkalmazást, amit Nagy Enikő vetett fel. Klasszul működik, köszönöm a tippet. Viszont ha jól látom, csak e-mail címet kér, és pont a Név mezőt nem tartalmazza, amitől egy hírlevél személyes lesz, amiről a “6 hiba a hírlevelezésben” lévő bejegyzésetekben olvashatunk. Vagy van erre valami megoldás?

    Rádler György http://radlerepitesziroda.hu

    Valamint még egy észrevétel az alkalmazással kapcsolatban:
    Belinkeltem a feliratkozó oldal alsó szövegdobozába a honlapomat, de hivatkozás valamiért nem működik:
    https://www.facebook.com/Radler.Epitesz.Iroda/

    Webgalamb http://www.webgalamb.hu

    Annyi mező jelenik meg amennyi az adott csoportban létre lett hozva. Alapból amikor egy csoportot létrehozol a Webgalambban akkor csak az email mező létezik benne, a többit amikre szükség van, te tudod létrehozni.

    Azaz a Webgalambon belül ha létrehozod a név, vagy egyéb plusz mezőket, akkor automatikusan meg fog jelenni a Facebook oldalon is.

    A link valószínűleg azért nem kattintható mert nincs beállítva, hogy új ablakban nyíljon meg. A Facebook pedig nem engedi, hogy a saját ablakban nyíljon.

    Rádler György http://radlerepitesziroda.hu

    Nagyon köszönöm, mindkét probléma megoldódott.


Szólj hozzá te is: