Érzed, hogy több embert is megfoghatnál a mostaninál? Tudod, hogy jó dolgot kínálsz, mégsem jutsz el annyi vevőhöz, amennyihez szeretnél? Látod, hogy érdekli az embereket a témád, de valahogy mégsem vásárolnak?
Íme 3 módszer, hogy több hírlevél feliratkozód legyen.
1. Használj exit-popup-ot!
Mi a csudát tudsz kezdeni azzal, ha a weboldaladra látogatók nagy része még nem áll készen a vásárlásra? Nézegetnek, kattintgatnak, olvasgatnak, oké. Aztán szépen megy a kezük a „bezár” gombra. Van itt még esélyed?
Igen, van! Használj olyan popup (felugró) ablakot, ami csak akkor ugrik fel a látogatódnak, ha éppen kilépne az oldaladról. Mintha azt mondanád valakinek, aki épp megy ki az ajtódon, hogy: „Figyi! Várj egy picit! Ez még szerintem érdemes megnézned!” Szóval ez a popup olyan, mintha mindig ott lennél az ajtóban és mindig lenne lehetőséged épp a megfelelő pillanatban szólni, ha valaki távozni akar. Ezzel rengeteg érdeklődőt foghatsz meg, akit egyébként talán soha többé nem látnál.
Az exit-popup létrehozása persze általában macerás és programozói segítséget igényel. Sőt, ha rosszul van megírva, ronthatja a konverziódat. De szerencsére van megoldás, ha ezeket elkerülnéd. Ahogy a Webgalambot is ingyen tesztelheted, kattints ide, és az alábbi oldalon találsz lehetőséget, hogy ingyen kipróbáld a népszerű exit-popup-ot, az OptiMonk-ot. Veszíteni nem fogsz vele, érdemes tesztelned!
2. Ne lájkokat gyűjts a Facebook-on, hanem hírlevél feliratkozókat!
Igen, tényleg jól néz ki, amikor ráhirdetsz egy posztra és gyűlnek a lájkok. De attól, hogy népszerű a közösségi oldalad vagy visszajelzést kapsz arról, hogy sok embert érdekel a témád, még nem lesz sokkal több vevőd.
Ha már pénzt áldozol a hirdetésekre, miért ne hirdetnéd meg a hírlevél feliratkozó oldaladat? Gondolj bele! Ha megvan az érdeklődőid e-mail címe, legközelebb már nem kell arra költened a Facebook-on, hogy újra és újra elérj hozzájuk. Ráadásul e-mailben személyre szólóbb kommunikációt és automatizáltabb marketinget folytathatsz, mint a közösségi oldalakon.
3. Teszteld az oldaladat a Google Analytics-szel!
Ebben a módszerben óriási erő lakozik, mégis kevesen használják, pedig nem ritka, hogy megtízszerezi nekünk a hatékonyságot. Nem titok, de eddig nem írtuk le sehol az alábbiakat. Akármikor elkészítünk egy sales oldalt a Webgalamb honlapján vagy bármilyen más weboldalunkon új oldalt hozunk létre, be szoktuk vetni a Google Analitics „Kísérletek” néven futó funkcióját. Ezzel teszteljük le, hogy melyik megjelenés és tartalom a leghatékonyabb, azaz melyiknél iratkoznak fel a legtöbben.
Nagyon egyszerű az egész. Amikor kész a szöveg és a dizájn, hangyányi módosításokkal, de elkészítünk belőle 8-10 verziót. Ne gondolj nagy dolgokra! Lehet, hogy csak a feliratkozó gomb színét változtatjuk meg, vagy egy címet veszünk nagyobbra, esetleg kicserélünk egy képet. A lényeg, hogy picit mindegyik különbözzön a másiktól.
Aztán a többi innentől a Google Analytics dolga. Minden látogatónak más-más verziót mutat meg, majd a végén kiadja nekünk, hogy melyik verzió bizonyult a leghatékonyabbnak. Így született meg a jelenlegi nyitóoldalunk is zöld feliratkozó gombbal, ahol nem a saját ízlésünkre hagyatkoztunk, hanem a teszteredményekre.