10 kérdés – ember a cég mögött: Temesvári Richárd

Temesvári Richárd - Websiker Ügynökség

Temesvári Richárd az az ember, aki az online világban „elveszett” mikrovállalkozóknak segít nyereséges internetes jelenlétet létrehozni. Vagyis az általa vezetett Websiker Ügynökséghez akkor is fordulhatsz, ha egészen pici vállalkozásod van, vagy akár Te magad vagy a cég.

Sőt, mi több! Mai interjúalanyunk nem pusztán online marketing tanácsadó, hanem remek kivitelező, ismertség többszörözési specialista, tréner, író és nem mellesleg négy gyermek büszke édesapja. Jelenleg egy olyan könyv megírásán dolgozik, ami igyekszik a mikrocégek számára az online marketing és a weboldalkészítés leges-legelső lépéseit a legérthetőbben leírni.

Richárd mindemellett az egyik legsikeresebb viszonteladónk, aki a Webgalambbal számos kisvállalkozásnak hozott üzleti sikereket az e-mail marketingben. Nem csoda, ha kíváncsiak vagyunk a titkaira. Ismerd meg Te is az embert a cég mögött!

1. Richárd, mesélj egy kicsit nekünk! Hogyan kezdted a vállalkozásodat?

Az első weboldal megrendelésem még alkalmazottként egy számítógép boltban érkezett 16 évvel ezelőtt. Sosem tanultam azelőtt ilyesmit és rengeteget szenvedtem vele, mire kész lett és feltöltöttem a netre. Viszont nagyon büszke voltam rá – és vagyok a mai napig – és elégedett volt az ügyfelem is.

Hamar rájöttem, hogy ez érdekel igazán. Nem is megcsinálni szerettem, hanem inkább megtervezni. Azt kerestem az elejétől, hogy mitől fog működni, mitől fog a tulajdonosának bevételt teremteni. Ez a mai napig a Websiker Ügynökség missziója is. Ezért kerestem olyan programozókat, akik viszont programozni szerettek és a vevővel “beszélgetni” nem annyira. Nekem a kommunikáció az erősségem és gondoltam, jól kiegészítjük egymást.

Így ment ez hosszú évekig, amikor 2011-ben az akkori főnököm válaszút elé állított: “Saját lábra állsz, vagy csak nekem dolgozol?”

Hihetetlenül megrémültem akkor, de ma már hálás vagyok neki, hogy így döntött. Így lettem teljesen önálló vállalkozó egy szál laptoppal egy 9nm-es kis melléképületben a szüleim háza kertjében. Ott elhatároztam, hogy én a hozzám hasonlóan kicsi vállalkozásoknak szeretnék segíteni abban, hogy szélesebb körben megismerjék őket az internet segítségével, több legyen a bevételük és boldogabban nyissák ki minden nap az üzletüket.

2. Ritka becsületes vállalkozónak, lendületes megvalósító és fejlesztő embernek ismerünk. Honnan ez az energia?

Egyrészt remek mentoraim vannak, akiktől az etikus, lendületes, tenniakaró vállalkozást tanulhatom és soha nem az okoskodásra, panaszkodásra és halogatásra ösztönöztek. Ezáltal ilyen együttműködő partnereket is találtam és ez hasonló vevőket is vonz folyamatosan.

Így nem csoda szerintem, ha inspirált az ember és örömmel dolgozik nap mint nap. A neveltetésem is biztosan segített, hiszen otthon is mindkét szülőmtől ezt láttam. Az energiát két dolog adja: a családom és hogy igazából nem is dolgozni járok be minden nap, hanem ma is valami újat teremteni.

3. Mi tesz boldoggá az üzleti életben?

Egy pár hónapja még azt mondtam volna csak, hogy az ügyfeleim sikerei, ami természetesen most is így van. Remek látni, amikor működésbe lép valami és termel. De van egy frissen felfedezett “képességem”, ami végig itt volt velem csak nem tudatosult bennem. Azt hiszem ez még többet ad nekem. Ez a tanítás. Ha nem megcsinálom az ügyfeleim helyett, hanem ha megtaníthatom nekik, hogyan csinálják jobban, hogyan lehetnek sikeresebbek. Van egy kedvenc idézetem, amit először a karate kapcsán tanultam meg, de ide is remekül illik:

“Mondd el és elfelejtem; mutasd meg és megjegyzem; engedd, hogy csináljam és megértem.”

Bizalom Épités Mestere - Kasza Tamás

4. Mit tartasz a leghasznosabb vállalkozói képességnek? És miért?

Kettőt mondhatok?

Na jó, a leg-leg az a nagyon jó kommunikációs képesség. A másik sem érne semmit nélküle. Így kezdtem el az egész mostani tevékenységem, hogy rájöttem, jobban kommunikálok, mint a webesek többsége és ezt imádják az emberek, mert ebben a szakmában nem ezt szokták meg. Azt mondták: “Richie, Te vagy a tolmács a webes és a vevő között.” Nem is tudom, hogy lehet-e sikeres valaki jó kommunikációs képesség nélkül…

A másik: a rendszerben gondolkodás, a folyamatok átlátása, a tervezés képessége. A vállalkozó lát valamit a jövőben, amire mások még csak legyintenek, vagy tán legszívesebben le is beszélnék róla. Ő viszont már tudja, hogy az úgy működhet, ahogy elképzelte. Imádok új “recepteket”, rendszereket kitalálni és ez is rendkívül hasznos képessége egy vállalkozónak szerintem. De a kommunikációra azért nem cserélném el. 🙂

5. Milyen holnaptulajdonosoknak, vállalkozásoknak ajánlod az e-mail marketinget leginkább?

Az én ügyfeleimnek szinte kivétel nélkül kihagyhatatlan. A mikrocégekben – főleg ahol jellemzően 1-10 fő között mozog a létszám és a marketingbüdzsé sem végtelen – elengedhetetlen, hogy egyszerre legyünk képesek megszólítani sok-sok embert és hogy automatizáljuk vele azokat a folyamatokat, amivel nem tud egyesével foglalkozni senki a cégben. A komoly érdeklődők megszerzése, vevővé változtatása, a régi vevők újravásároltatása mind olyan feladat, amit ezek a mikrocégek vagy nem is csinálnak tudatosan, vagy enélkül rettenetesen időigényes és jóval költségesebb feladat.

Hogy szolgáltató, vagy terméket árul valaki, az mindegy. Biztos vagyok benne, hogy mindenhol tudunk az e-mail marketinggel valamilyen extra feladatot csináltatni, kiváltani, vagy pótolni. Tehát, akinek nincs plusz embere ezekre a feladatokra, azoknak szoktam én a legjobban ajánlani.

6. Hogyan írod a hírleveleidet, kampányleveleidet?

Sok ügyfelemnek írom a leveleit, kampányait, így egyre kevesebbet töprengek rajta és 1 extra kell hozzá: csend. Az az egy kritérium: a csend. Én nem tudok közben zenét hallgatni, nem megy, ha mások beszélnek, vagy csak ha az utca zaja erősebben beszűrődik. Van viszont egy saját szövegírási módszerem, amit két mentorom tanításából állítottam össze és nagyon büszke vagyok az eredményre. Így írok azóta szinte minden szöveget és haladó ügyfeleimnek meg is szoktam tanítani ezt az egyedi módszert.

7. Ha pénzben kéne kifejezned a saját e-mail címlistád értékét, mennyit érne Neked?

Ezt nem számszerűsítettem eddig, de ha belegondolok abba, hogy mennyit buknék, ha ezeket az embereket többé nem érhetném el ilyen egyszerűen, kiráz a hideg. Az adatbázisa az egyik legfontosabb értéke szerintem minden cégnek. Sokszor úgy érzem, bármibe foghatnék holnap és tudom, hogy ezekkel a címekkel hatékonyan elkezdhetem.

8. Mi az, amit a Webgalamb hozott a vállalkozásodba, és miért ajánlod az ügyfeleidnek?

A Webgalamb egy komoly minőség javulást hozott a vállalkozásomba, amivel egyből komolyabban vettek az ügyfeleim és levett egy csomó terhet a vállamról. Azért szoktam a ajánlani, mert szeretik, hogy könnyű megtanulni kezelni, és mégsem kell horribilis időt oktatásokon eltölteni. A betanításaim alkalmával pár óra alatt még a nagyon kezdők is megtanulják használni és elkezdenek folyamatokban látni. Aki egy kicsit rutinos, annak a “súgóban” benne van minden ami kell, legalábbis, ami a használatát illeti. A többiben meg szívesen segítek nekik!

9. Mit tanácsolsz azoknak, akik most kezdik az e-mail marketinget?

Temesvári RichárdÉn elsősorban azt javaslom, hogy építsenek vele automata marketing rendszereket, ami csinálja a dolgát nélkülük is. Kiválóan alkalmas erre a Webgalamb.

Legyen gondozott, legálisan gyűjtött e-mail listájuk és NE higgyenek az e-mail marketinget elásó rémhíreknek. Igenis lehet vele szép eredményeket felmutatni. Az automatizmusoknak köszönhetően felszabadult időben aztán már lehet újabb és újabb levelekkel, kampányokkal kiegészíteni a működő gépezetet.

Még valami: ne féljenek segítséget kérni és egyből jól elindulni. Sokkal drágább elkeseredni és nem csinálni inkább, mint egy kis plusz extra energiát beletenni. Továbbá ne feledkezzenek meg a jogi követelményekről sem. Sokkal megnyugtatóbb korrektül, szabályosan csinálni és annak leszedni a gyümölcseit. Ez is megér egy kis extra figyelmet.

10. Ha csak egy tanácsot adhatnál egy gyermeknek, aki most kezdi az életet, mi lenne az?

Ez folyamatosan foglalkoztat, hiszen van néhány elindítandó csemetém. 🙂 Gyakran változik a legfontosabb tanács, még szerencse, hogy nem csak egy tanácsot adhatok többnyire. Az aktuális felismerésem egy személyes tapasztalat alapján, hogy bátran tűzzünk ki nagy célokat, akkor is, ha lehetetlennek tűnik jelenleg, mert csak akkor kezdenek el hozzá pozitívan alakulni a dolgok, ha kiteszed a fejedben dédelgetett álmot a való életbe.

Amíg nem tudja senki hová tartasz, nem tudnak az utadon segíteni! Ezt éppen most élem meg, és elképesztő, mennyi időt veszítettem azzal, hogy lejátszottam fejben, miért nem lehetséges valami.

Lehet, hogy van neked is – kedves olvasó – egy online sikerekben mérhető álmod? Tűzd ki, és vedd észre, hogy valamiért épp ezt az interjút olvasod. 😉


Iratkozz fel értesítőnkre és üzenetet kapsz új bejegyzéseinkről:




1 hozzászólás (szólj hozzá te is)


    Temesvári Richárd http://www.websiker-ugynokseg.hu

    Köszönöm a lehetőséget Webgalamb. Remélem sokaknak segít a cikk egy jó döntést meghozni. Ha még hiányzik valami hozzá, érdemes átkattintani a weboldalamra 😉


Szólj hozzá te is: